منبرستان

متن و فایل صوتی و تصویری سخنرانی کوتاه

منبرستان

متن و فایل صوتی و تصویری سخنرانی کوتاه

منبرستان

به نام خدا
با عرض سلام و ادب خدمت کاربران عزیز
در مطالب این سایت
اول متن سخنرانی کوتاه مذهبی آمده
دوم نکات منبرستانی در مورد آن حدیث آمده
سوم متن عربی حدیث و سند آن آورده شده
چهارم فایل صوتی تصویری حدیث با اجرای خود حقیر آورده شده است و تصویر متناسب با روایت روی فایل ویدئویی قرار داده شده است
اگر برای هر یک از مطالب این سایت عنوان مناسبتر یا کلید واژه و یا موضوع مناسبتر یا نکته منبرستانی دقیقتر یا تصویری مناسبتر یا شعر یا ضرب المثلی متناسب با مطلب یافتید حتما در نظرات بنویسید و اگر تجربه سخنرانی دارید دریغ نفرمایید.
من خیلی خوشحال می شوم که از من انتقاد کنید چون انتقاد باعث پیشرفت است لذا یک سربرگ را به انتقاد و پیشنهاد اختصاص دادم ضمنا حقیر هیچ ادعایی در مورد سخنرانی ندارم. خواهشمندم آزادانه نقد کنید.

نویسندگان
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

جمعه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۰۲ ق.ظ

۵

برخورد رسول خدا با یک مجرد

جمعه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۰۲ ق.ظ

به نام خدا
مردی به نام عکاف می گوید:
به نزد پیامبر (صلی الله علیه و آله) آمدم.

آن حضرت (صلی الله علیه و آله) به من فرمود: آیا همسر داری؟ گفتم: خیر.

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمود: تو توانائی جسمی و امکانات مالی را برای ازدواج داری؟
گفتم: بله.
پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمود: در این صورت تو از یاران شیطان خواهی بود. یا اینکه تو از راهبان نصاری محسوب خواهی شد.
و یا اینکه باید کاری را که مسلمان انجام می دهند تو نیز انجام دهی (ازدواج کنی).

و بدرستی که ازدواج شیوه و سنّت من است و بدترین شما کسانی هستند که ازدواج نکرده باشند و پسترین مردگان شما آنهایی هستند که ازدواج نکرده باشند.
وای بر تو ای عکاف
ای عکاف ازدواج کن. ازدواج کن. و اگر ازدواج نکنی از جمله ی خطاکاران خواهی بود.
در این وقت عکاف گفت: ای پیامبر هم اینک زنی را به همسری من درآور.
در این هنگام پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) به او فرمود: فلان زن را به عنوان همسر برای تو انتخاب نمودم.
متن عربی حدیث

الشَّیْخُ أَبُو الْفُتُوحِ الرَّازِیُّ فِی تَفْسِیرِهِ،:

عَنْ عَکَّافِ بْنِ وَدَاعَةَ الْهِلَالِیِّ قَالَ:

أَتَیْتُ إِلَى رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله)

فَقَالَ لِی یَا عَکَّافُ أَ لَکَ زَوْجَةٌ

قُلْتُ لَا

قَالَ أَ لَکَ جَارِیَةٌ

قُلْتُ لَا

قَالَ وَ أَنْتَ صَحِیحٌ مُوسِرٌ

قُلْتُ نَعَمْ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ

قَالَ فَإِنَّکَ إِذاً مِنْ إِخْوَانِ الشَّیَاطِینِ

إِمَّا أَنْ تَکُونَ مِنْ رُهْبَانِ النَّصَارَى

وَ إِمَّا أَنْ تَصْنَعَ کَمَا یَصْنَعُ الْمُسْلِمُونَ

وَ إِنَّ مِنْ سُنَّتِنَا النِّکَاحَ

شِرَارُکُمْ عُزَّابُکُمْ وَ أَرَاذِلُ مَوْتَاکُمْ عُزُّابُکُمْ إِلَى أَنْ قَالَ

وَیْحَکَ یَا عَکَّافُ تَزَوَّجْ تَزَوَّجْ

فَإِنَّکَ مِنَ الْخَاطِئِینَ

قُلْتُ یَا رَسُولَ اللَّهِ

زَوِّجْنِی قَبْلَ أَنْ أَقُومَ

فَقَالَ (صلی الله علیه و آله) زَوَّجْتُکَ کَرِیمَةَ بِنْتَ کُلْثُومٍ الْحِمْیَرِیِّ (1)
____________________________________________
1. مستدرک ج 14 ص 156

نظرات  (۵)

حضرت حاج اقا
من نویسنده کتاب مرجع دینی بزرگم! حالا کامنت بخون

اول اینکه قالب وبتون رو درست کنید که اگر جوابی می دید بفهمیم

دوم اینکه شما بزرگواران روحانی خسته نشدید بس که حرفهای بی اثر و تو لفافه زدید؟

چرا از برخی ها یاد نمی گیرید؟

چرا از کسانی مانند رحیم پور ازغدی.رائفی پور. عباسی و .. که بی پروا انتقاد می کنند تبعیت نمی کنید؟

رهبری تنها اون بالا ایستاده و شما روحانیون پایین فقط ساکت نشستید

حرف مردم و درد جوون رو نمی گید

30ساله این حدیث و ازدواج و... رو گفتید

چه مساله ای حل شد؟

لباس پیغمبر تن شماست...به وظیفه خودت عمل کن عزیز من
پاسخ:
سلام و ادب خیلی ممنون که من را عزیز خودتوت خطاب کردید و نظرتان را صادقانه گفتید واقعا درخواست می کنم بیشتر راهنمایی بفرمایید مثلا دقیقا به نظر شما چکار باید بکنیم

در مورد قالب وبلاگ من تخصص ندارم 
شما الان قالبت مشکل داره برادر من
چون درست دستکاری نشده
الان مشخصات من تو بخش نظرات نیست
و اگر جوابی بدید من متوجه نمی شوم!
و خیلی مشکلات دیگه

قالب وبتون رو ببرید به قالب های استاندارد خود بیان

حتی قالب واکنش گرا هم دارد!!!
پاسخ:
قالب را تغییر دادم ولی لوگوی آپارات و اندیشوران رفت
در مورد دقیق چه کار کنید!

خیلی حرف می شه زد

یکی از ده ها مورد اینه که صریح حرف مردم را در منبر و و تریبون های عمومی بگید و ابزار فشار روی دولت بذارید به عنوان یک قشر

اگر لباس روحانیت شما اینجا به درد نخوره کجا باید به درد بخوره؟

همین شده که مردم دیگه روحانیت رو ببخشید.... هم حساب نمی کنن

من یک نمونه بارز این مساله ام

31 سالم خرداد تمام می شود

بهترین سال های زندگیم را کار کردم

درس خواندم

10سال دور از خانواده

تا الان که دارم صحبت می کنم هنوز به لحاظ کاری استیبل نیستم

و نگران فردام

حاکمیت و قانون چه حمایتی از من می کنه؟؟

حالا تازه ما خوباش هستیم! دکتر مملکت بیکاره

گناه کرده رفته تو دانشگاه جمهوری اسلامی ایران درس خونده؟

خود بنده
30سالگی عقد کردم...ولی فریب خوردم...و خدا را شکر فقط چند میلیون تلکه شدم

و گیر مهریه و بچه نشدم و طرف شر نبود!

بهترین سال های زندگی رو کار کردم...گناه نکردم

سراغ خانم بازی نرفتم...

و اینم شد عقد نافرجام

ناشکر نیستیم

هدفم دردودل نیست

ولی شمای روحانی چه کردید برای من ؟

مردم میگن روحانیون ببخشید مفت خور که هیچ غلطی نمی کنند

واقعیت رو عرض می کنم برادر من

ناراحت نشو..این واقعیته

من جوان الان 5ماه از طلاقم گذشته

پدرومادر که میگن معیارهای دینی و دور از تجملی تو محالاته! و اصلا پیدا نمیشه

مگر بری دختر گداگشنه بگیری...و یا اینکه طرف کلی مشکلات داره تو خانواده خودش

که می خواد فقط فرار بکنه

به پدرم می گم چیکار بکنم؟

برم صیغه بکنم؟ ازدواج موقت بکنم؟

کلی بحث که شما بیخود می کنید...

حالا شمای روحانی بیا به این پدر و امثال پدرومادرها حالی کن که ازدواج موقت بهتر هرزگی، خودارضایی و افسردگی هست

زیر بار می رن؟

نمی رن؟

این یک قلمشه که شما روحانیون عمل نکردید به وظیفتون

و 1% هم تغییر تو رویه نمی دید

و متاسفانه الان روحانیت شده نان دانی برای خیلی ها

و به قول امام خمینی(روحانی نماها)

به درد مردم برس

به من جوان برس که استرس کار فردا و معیشتم رو دارم

تازه من یعنی معتقدم و اندک ایمان و اعتقادی دارم

بقیه چطورند؟

این وضع مملکته..دروغ میگم بگو دروغ می گی!

به من جوون برسید شما روحانیون که الان از شهوت و میل جنسی مانند لیوان سرریزه ولی نمی دونه چیکار بکنه

اخه این شایسته منه که سر نماز خدا مرگ بخوام؟؟

همون دخترم بخاطر دروغ هایی که به خاطر نداشتن و اقتصاد بود..خودش رفت درخواست طلاق داد

و فهمید زندگی بدون هیچی نمیشه

می فهمید اینها را؟

وگرنه نه پدرومادر من کمتر از گل گفتند

نه من درخواست طلاق دادم

بگذریم

اخرش می دونم شما سواره ای و ما پیاده

و کسی به داد ما نمی رسه

می ترسیم اندک اعتقادی که داریم به همه چیز رو از دست بدیم تو همین دین و به دست همین شما روحانیون

ناراحت نشو

این رو به هم لباسان محترمتان بگویید که وضع جامعه اینه و این یعنی معتقدهان

وای به حال اونها که عشق غرب و لیبرال و بی حجابی و آزادی از نوع هرزگی هستن!
پاسخ:
سلام و ادب خیلی خیلی ممنون که نظر دادید ناراحت نشدم و این شماره من هست تا اونجایی که بتونم کمکتون می کنم 09193504636
۲۲ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۳:۰۸ مهدی سلمانی ماهینی
برو ازدواج کن مگو چیست ازدواج
که سرمایه جاودانی است ازدواج

ما که الحمدلله رفتیم مزدوج شدیم سختی و سختی اقتصادی داریم میکشیم ولی شیرینه

بنابر فرمایش استاد محمد شجاعی هم خانواده بهترین باشگاه برای تعالی انسان است
پاسخ:
سلام شعر جالبی بود خیلی ممنون
خوبه والا ما مجردا نه دنیا داریم نه آخرت....
تو مجردی باید عفت پیشه کنیم مردم بهمون تیکه بندازن متاهلا هم فخر شوهر و بچه هاشون رو بهمون بفروشن اخرشم اونا برن بهشت ما جهنم.....
والا خوب دینیه
پاسخ:
سلام و ادب منظور از مجرد کسی است که شرائط ازدواج را دارد و مانعی هم ندارد ولی عمدا ازدواج نکند منظور این است امیدوارم موجبات ناراحتی دوستان مجردی که عذری برای ازدواج دارند را فراهم نکرده باشم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">